سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مقصود از روزی گوارا، دانش است . [امام باقر علیه السلام درباره این کلام خدای متعال «و ما آنها را از چیزهای گوارا روزی دادیم»فرمود]
 
چهارشنبه 95 شهریور 31 , ساعت 7:8 صبح

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

توجه : این پروژه به صورت فایل power point (پاور پوینت) ارائه میگردد

  پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word دارای 26 اسلاید می باشد و دارای تنظیمات کامل در Power Point می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل پاور پوینت پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مرکز پروژه های دانشجویی آماده و تنظیم شده است


لطفا به نکات زیر در هنگام خرید

دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word

توجه فرمایید.

1-در این مطلب، متن اسلاید های اولیه 

دانلود پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word

قرار داده شده است

 

2-به علت اینکه امکان درج تصاویر استفاده شده در پاورپوینت وجود ندارد،در صورتی که مایل به دریافت  تصاویری از ان قبل از خرید هستید، می توانید با پشتیبانی تماس حاصل فرمایید

3-پس از پرداخت هزینه ، حداکثر طی 12 ساعت پاورپوینت خرید شده ، به ادرس ایمیل شما ارسال خواهد شد

4-در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل اسلاید ها میباشد ودر فایل اصلی این پاورپوینت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد

5-در صورتی که اسلاید ها داری جدول و یا عکس باشند در متون زیر قرار داده نشده است


بخشی از متن پاورپوینت زبان مدلسازی حقیقت مجازی با word :

اسلاید 1 :

  • حقیقت مجازی Virtual Reality :
  • شبیه سازی فضای سه بعدی توسط تکنیکهای نرم افزاری روی فضایی که ذاتا دوبعدی است، بگونه ای که کاربر میتواند به غیر از مشاهده این فضا در آن سیر کرده و در محیط تغییراتی را نیز ایجاد نماید
  • مثال: چرخاندن یک صفحه شطرنج و نگریستن به آن از زوایای مختلف و جابجا کردن مهره ها
  • قابلیت تغییر اشیاء در محیط VR بدلیل حفظ دقیق مشخصات و مختصات هر شی در محیط
  • نگاشت بعد سوم روی فضای دوبعدی با استفاده از روشهای پرسپکتیو

اسلاید 2 :

  • شباهت بدلیل وجود صدا و تصویر در هر دو
  • پیدایش و رشد همزمان هر دو در دنیای تکنولوژی اطلاعات
  • تفاوت 1: دوبعدی بودن محیطهای چندرسانه ای مانند فیلم و تصاویر متحرک و در مقابل سه بعدی بودن اشیا در محیط VR و داشتن پارامتر ارتفاع علاوه بر مختصات طول و عرض
  • تفاوت 2: عدم امکان تغییر در محیطهای چندرسانه ای و در عوض محاوره ای بودن محیط VR مانند تغییر زاویه دید، جابجا کردن اشیا و غیره
  • کاربر خود را در محیط VR احساس میکند( بوسیله عینکهای ویژه و یا کلاههای مخصوصی بنام HMD مخفف Head Mounted Display )

اسلاید 3 :

  • VRML : Virtual Reality Modeling Language
  • VRML زبانی است که توسط آن هر شیی در محیط VR با علائم مخصوص و گرامر خاص یک زبان نشانه گذاری بصورت استاندارد مدل می شود
  • VRML قالب استاندارد فایلی است که درون آن اطلاعات مربوط به اشیاء محیط VR بصورت متنی تعریف میشود
  • دو مرحله نمایش یک فایل متنی VRML :
  • الف ) خواندن فایل متنی، استخراج تک تک اشیاء و پارامترهای آن و تبدیل آن به یک ساختمان داده مناسب برای تفسیر ونمایش
  • این قسمت بر عهده مرورگر است

اسلاید 4 :

  • ب) تحویل دادن ساختمان داده تشکیل شده برای اشیاء به برنامه ای که آنرا پردازش و تفسیر کرده و نهایتا نمایش می دهد
  • به این برنامه “موتور تفسیر” می گویند
  • مقایسه VRML و HTML از لحاظ حجم پردازش
  • صحنه های سه بعدی طراحی شده در فایلهای کم حجم VRML
  • نیاز به سخت افزار و مرورگر بسیار سریع و قوی
  • شکست فعلی VRML و عدم رشد کامل آن
  • استفاده فراگیر در آینده از حقیقت مجازی مانند خرید یک خانه از طریق اینترنت، انتخاب یک خانه و دیدن کامل آن

اسلاید 5 :

  • دو وظیفه مهم موتور تفسیر Rendering engine :
  • محاسبات و پردازش لازم
  • رسم تصاویر
  • تعریف موتور تفسیر : پروسه ای که کارش رسم تصاویر محیط VR با استفاده از ساختمان داده حاصل از پویش فایل VRML است
  • حجم بسیار زیاد محاسبات لازم برای تشکیل و ترسیم تصاویر
  • استفاده از مفاهیم شی گرایی و ذخیره برداری
  • ذخیره برداری : هر نقطه در فضای سه بعدی با مختصات x و y و z بصورت یکتا مشخص می شود

اسلاید 6 :

  • رسم یک پاره خط با دو بردار (x0,y0,z0) و (x1,y1,z1)
  • رسم اشیاء شناخته شده مانند استوانه، کره و مخروط با استفاده از روابط ریاضیشان
  • مثال : رسم یک کره بر اساس رابطه ریاضی نقاط سطح کره :
  • (x-x0)^2 + (y-y0)^2 + (z-z0)^2 =R^2
  • نیاز به دو پارامتر شعاع کره و بردار مرکز
  • رسم اشیاء پیچیده تر بر اساس اشیاء ساده
  • رسم اشیاء بسیار پیچیده توسط مجموعه ای از بردارها

اسلاید 7 :

  • سه عمل اساسی برای تغییر دادن اشیاء :
  • عمل مقیاس Scaling : انبساط یا انقباض شی در جهت محورهای مختصات با یک ضریب :
  • (x,y,z) =======> (ax,by,cz)
  • انبساط : a,b,c > 1 انقباض : a,b,c < 1
  • عمل چرخش Rotation : چرخش یک شی حول یک بردار
  • عمل انتقال Translation : انتقال یک شی از یک مکان به مکان جدید
  • حرکات و تغییرات پیچیده یک شی بر اساس ترکیب سه عمل اساسی

اسلاید 8 :

  • توجه به اثرات و تعاملات اشیاء یک صحنه بر روی یکدیگر
  • پردازشهای موتور تفسیر برای ترسیم یک شی :
  • بررسی موقعیت هر شی نسبت به اشیاء دیگر
  • محاسبه درخشندگی شی
  • محاسبه سطوح قابل رویت هر شی بر اساس زاویه دید فعلی
  • محاسبه پرسپکتیو شی : بدست آوردن z بر اساس x و y
  • پردازشهای گوناگون دیگری نیز وجود دارند
  • توجه : وقت گیر بودن بسیار این محاسبات

اسلاید 9 :

  • فایلهای VRML مجموعه ای از اشیاء تعریف شده بزبان vrml
  • فایلهای VRML فایلهای متنی ساده ASCII هستند مانند HTML
  • قابل ایجاد و ویرایش در یک ویرایشگر متن
  • ذخیره فایل با پسوند wrl یا vrml یا vrm
  • انتقال فایل vrml پس از درخواست مبتنی بر پروتکل HTTP
  • پویش فایل vrml توسط نسخه های جدید netscape
  • نیاز مرورگر IE برای پویش vrml به برنامه های اتصالی Plug-ins
  • مثالی از مرورگر تفسیر کننده vrml : مرورگر Live3D

اسلاید 10 :

  • چهار قسمت یک فایل vrml :
  • 1) خط سرآیند فایل : اولین خط فایل شروع شونده با #
  • تعیین کننده مشخصات فایل مانند :
  • #VRML V1.0 ascii
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii و مطابق با نسخه 1
  • #VRML V2.0 uttf2
  • یعنی محتوای فایل از نوع vrml با کدهای ascii شامل کدهای بالاتر از 128 و مطابق با نسخه 2 از زبان vrml
  • 2) خطوط توضیح : خطوط شروع شونده با # بغیر از خط اول

 

برای دریافت پروژه اینجا کلیک کنید

لیست کل یادداشت های این وبلاگ